ELEKTRONİK TEBLİGAT ADRESİ NASIL ALINIR

ELEKTRONİK TEBLİGAT ADRESİ NASIL ALINIR :
A)-KURUMLAR VERGİSİ Mükelleflerinin Bildirimi ve Elektronik Tebligat Adresi
Edinmesi
Kurumlar vergisi mükelleflerinin 1 Ocak 2016 tarihine kadar elektronik tebligat adresine
sahip olabilmek için gerekli başvuru işlemlerini tamamlamaları gerekmektedir.
Bunun için “Elektronik Tebligat Talep Bildirimi (Şirketler ve Diğer Tüzel Kişiler
İçin)”ni (EK:1) kurumlar vergisi yönünden bağlı bulundukları vergi dairesine vermeleri
gerekmektedir.
Bu mükelleflerin; söz konusu bildirimi, kanuni temsilcileri veya elektronik tebligat sistemi ile
ilgili işlemleri yapmaya yönelik özel yetki içeren noterde verilmiş vekâletnameyle yetkili
kılınan kişiler aracılığıyla bizzat teslim etmeleri gerekmektedir.
1 Ocak 2016 tarihinden sonra mükellefiyet tesis ettiren kurumlar vergisi mükellefleri ise
işe başlama tarihini takip eden 15 gün içerisinde elektronik tebligat talep bildiriminde
bulunmak zorundadır.
B)- GELİR VERGİSİ Mükelleflerinin Bildirimi ve Elektronik Tebligat Adresi
Edinmesi
Gelir vergisi mükellefleri de 01.01.2016 tarihine kadar “Elektronik Tebligat Talep
Bildirimi (Gerçek Kişiler İçin)” ni (EK:2) GİB WEB SAYFASINDAKİ internet vergi
dairesinde elektronik ortamda doldurmaları ve elektronik tebligat sistemini kullanmaya
başlamaları gerekmektedir.
GİB İnternet vergi dairesini kullanarak elektronik ortamda bildirimde bulunan gelir vergisi
mükelleflerine internet vergi dairesi kullanıcı kodu, parola ve şifresi verilmeyecek olup
bu mükellefler sisteme her girişlerinde sistem tarafından kimlik doğrulaması yapılmak
suretiyle elektronik tebligat sistemini kullanabileceklerdir.
Gelir vergisi mükellefleri , söz konusu bildirimi kendileri veya elektronik tebligat sistemi ile
ilgili işlemleri yapmaya yönelik özel yetki içeren noterde verilmiş vekâletnameyle yetkili
kılınan kişiler aracılığıyla gelir vergisi yönünden bağlı bulundukları vergi dairesine bizzat
vermeleri de mümkündür.
Vergi dairesine bizzat veya vekili aracılığıyla başvuran gerçek kişi mükelleflerin başvuruları
değerlendirilecek ve gerekli şartları taşıyan mükelleflere internet vergi dairesi kullanıcı kodu,
parola ve şifresi verilecektir.
Yeni mükellefiyet tesis ettiren Gelir Vergisi mükellefleri, mükellefiyet tesisi sırasında bizzat
veya elektronik tebligat sistemi ile ilgili işlemleri yapmaya yönelik özel yetki içeren noterde
verilmiş vekâletnameyle yetkili kılınan kişiler aracılığıyla örneği “Elektronik Tebligat Talep
Bildirimi (Gerçek Kişiler İçin)”ni (EK:2) bildirimi doldurarak ilgili vergi dairesine vermek
zorundadır.
C)- İSTEĞE BAĞLI olarak kendilerine elektronik tebligat yapılmasını talep eden tüzel
kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküller ise katma değer vergisi veya gelir (stopaj) vergisi
yönünden bağlı bulundukları vergi dairesine başvuruda bulunarak sistemi
kullanabileceklerdir

Yorum yapmak içinOturum Açın yada Kayıt Olun .